Om hatet mot ordet Fantastiskt

Fantastiskt . Smaka på ordet . Skrik ut det . Säg det argt, sansat och glatt. Efter att du gjort detta kan väl du & jag tillsammans komma överens om att ordet Fantastiskt inte ligger bra i munnen. Inte alls. FAAAAANNNNTAAAASSSSStisk liksom.. det funkar inte. Logiken upphör att existera efter F:et.

Fantastiskt. Lyssna på ordet, visst låter det pretentiöst? Visst låter det som " hej jag tycker att jag är sådär mysig och klämkäck när jag använder ordet fantastiskt" Erkänn att ni håller med. Det låter som " hej jag är så intellektuell som svänger mig med sådana lättsinniga ord" 
Visst får man lite illamåendeskänsla då folk använder ordet fantastiskt ? Visst vill man skaka vett i dem o säga " utöka ditt ordförråd din jävel".

Jag har funderat en del på att man borde ta bort ordet fantastiskt ur alla ordlistor och bränna alla böcker där det förekommer. Folk som använder ordet bör böta en förmögenhet. Jag är alltför realistiskt för att inse att detta kommer inträffa istället väljer jag att i en egen tyst protest sluta använda ordet helt och hållet och så är det med den saken.
Jag tycker också som så att ordet Fantastiskt bör hängas ut för allmän förnedning och bli utsatt för stenkastning. Det är vad jag tycker. Jag tänker även göra verklighet av mina tankar för nu jävlar ska jag hänga ut fantastiskt på min blogg för allmänt nedtryck !
Varsågod gott folk, kasta hur mycket stenar ni behagar!


F A N T A S T I S K T

Kommentarer
Postat av: V

BAH! "Fantastiskt" är ju bra! Men okej... hädanefter kommer jag använda "fabulös", "sagolik" och "fenomenal" istället. Om fröken inte protesterar mot de orden också...

2008-11-27 @ 23:58:14
Postat av: nisse

du är ju knäpp :D

2008-11-28 @ 17:20:49
URL: http://najsibo.blogg.se/
Postat av: GODISPATRULLEN

kanske har du rätt. ska tänka på saken faktiskt.

2008-12-01 @ 21:06:08
URL: http://godispatrullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0