Bli vän med Facebook

När jag såg stadsbibliotekes kurs med ovanstående namn kände jag en oerhörd lycka inom mig.
Äntligen något för oss som inte har accepterat det faktum att Facebook tar över världen.
Jag såg framför mig en terapigrupp där folk med en gnagande irritation mot denna absurda hemsida kan tala ut  i samförstånd. Vi kunde till exempel tala om att ingen har behov att ha kontakt med sina gamla dagiskamrater eller att det är bättre att ha få bra vänner i verkligheten är femhundra på Facebook som man aldrig träffar på riktigt. 
Min lycka varade tills jag läste resterande text om kursen, det visade sig att kursen handlar om hur man skapar ett Facebook-konto, jag grät blod. Det stod att de enda kraven som fanns var att man skulle kunna hantera mus och tangentbord, jo man tackar. Man behöver inte kunna mer för att ansluta sig till helvetet på internet. Jag säger då det. Och ja ja inser att efter ha skrivit dethär inlägget kan jag aldrig skaffa Facebook, men jag sörjer inte, det kan jag inte påstå.





Kommentarer
Postat av: lisa

hahahahah :D klockrent.

nej jag förstår dig. det är faktiskt inte roligt överhuvudtaget!

egentligen sjukt hur det kan ha blivit så stort.

2010-02-10 @ 20:45:00
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: adam

om det blir så att hela världen skaffar facebook och man börjar räkna jordens befolkning med vilka som har facebook som grund så ska du veta att jag kommer alltid att finnas vid din sida och tillsammans kan vi bo i vår egna värld fylld av verklighet och vi kan leva våra liv lyckliga och fyllda av kärlek och glädje, ovetandes om vad våra dagiskamrater har för husdjur. så du bara vet. (med andra ord; jag kommer inte heller skaffa facebook)

2010-02-10 @ 22:28:01
Postat av: annaj

världen kommer gå under, helt klart. kollade idag på en av mina kontakter på facebook och dog när jag såg att han hade över 600 kontakter. vad i helvete. facebookhora hahaha. funderar på att ta bort honom för det haha, ska överväga det.

2010-02-11 @ 00:20:25
Postat av: annaj

kolla på den här när du blir lite arg och ledsen http://www.youtube.com/watch?v=ZCQZvLPIiVo&feature=player_embedded

jag tror aldrig jag tyckt om franska så mycket som när jag först såg den här

2010-02-11 @ 00:50:08
Postat av: Chipset

HAHAHAHAHAHAHAAAAHAH lite som sagan om ringen, såg man inte den förut så var man en tönt. jag hade en bekant killkompis som verkligen sa helt sjukt elaka saker till mig att jag var en tönt och helt jävla idiotisk som inte sett sagan om ringen. Alla har vi saker som vi inte förstår, facebook är en sådan sak. man blir ju rädd att alla tycker om det, själv har ja en hatkärlek och ja tycker det är underhållande. så ja behåller min ett tag till, även om jag övervägt att ta bort. vilket nästan är omöjligt.. hahahahah fan. starta en sån terapi grupp, det kan man nog tjäna goa pengar. vi som är facebook misbrukare haahhaa och de som inte är det. hahahaha två olika intagningsavdelningar hååhåhåhåhåh. vilken affärside

2010-02-21 @ 15:45:09
Postat av: Anonym

vad ja menade med det att ja skrev sagan om ringen, är att många resonerar att man ska ha facebook och gilla det OCH ATT NÄSTAN ALLA HAR DET åh incest typ. lite som sagan om ringen.. i min åsikt. hahah fan samma va med hyseterin över sagan om ringen... vad ja pratar om vet inte ja heller ..men ja hade gått på terapi mötena om du startar upp det. hahaha poss

2010-02-21 @ 15:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0